Ipsos SoMe tracker Q3 2018

av Ylva Overå Hide

Ipsos Norge deler tall for bruk av sosiale medier i Norge hvert kvartal. Nå er tallene for tredje kvartal 2018 endelig ute! Vi har her lagt ved Ipsos sin flotte oversikt. Dette er gøy!

Statistikk og illustrasjonsbilder er hentet fra Ipsos sin rapport som du finner HER.

Facebook troner fortsatt øverst med 3 406 000 brukere i Norge. Hele 83% av disse bruker Facebook daglig.

Snapchat ligger på andre plass med 2 494 000 brukere, noe som betyr at 60% av Norges befolkning har Snapchat. Denne plattformen er spesielt populær blant unge.

Instagram lå lenge på andreplass i Norge, men ble nylig forbigått av Snapchat. De ligger nå på 3.plass med sine 2 203 000 brukere. Instagram er mest populær blant kvinner.

LinkedIn har 1 158 000 brukere i Norge, men bare 12% bruker denne plattformen daglig. Majoriteten av brukerne sjekker LinkedIn månedlig.

Twitter ligger på 5.plass i Norge med 1 034 000 profiler, som utgjør 25% av befolkningen. Av de som har profil er det bare 29% som bruker Twitter daglig, men 40% bruker det månedlig.

Pinterest er ikke like stort i Norge som i resten av verden. I Norge har 802 000 profil på Pinterest, og 70% av disse er kvinner.

På YouTube har bare 1 779 000 nordmenn konto, men man må ikke ha konto for å bruke YouTube som på andre plattformer. Hele 2 910 000 bruker YouTube månedlig eller oftere.

Av musikktjenester er Spotify soleklart størst fortsatt.

Du kan laste ned hele rapporten på Ipsos sin hjemmeside.

Vil du vite mer om hvordan du kan bruke sosiale medier for din bedrift? Ta kontakt!

Ylva Overå Hide

Community Management og digital markedsføring