Ipsos SOME tracker Q3 2019

av Ylva Overå Hide

Hvert kvartal deler Ipsos Norge tall for bruk av sosiale medier i Norge. Nå er tallene for tredje kvartal 2019 endelig ute! Vi har her lagt ved Ipsos sin flotte oversikt. Dette er kult!

Statistikk og illustrasjonsbilder er hentet fra Ipsos sin rapport som du finner HER.

Tallene gjelder personer i Norge over 18 år. Det er de samme kanalene som troner øverst, og rangeringen av kanalene har vært lik en god stund.

1

Facebook troner fortsatt øverst med 3 448 000 brukere i Norge, så 82% av Norges befolkning er på Facebook.

2

Snapchat er fortsatt på andre plass med 2 584 000 brukere, noe som betyr at litt over 60% av Norges befolkning har Snapchat. Denne plattformen er spesielt populær blant unge. Snapchat har også hatt en liten oppgang siden forrige kvartal.

3

Instagram kommer hakk i hel med sine 2 329 000 brukere.

4

LinkedIn har 1 282 000 brukere i Norge, men bare 12% bruker denne plattformen daglig. Majoriteten av brukerne sjekker LinkedIn månedlig.

5

Twitter ligger på 5.plass i Norge med 1 180 000 profiler, som utgjør 28% av befolkningen. 42% av brukerne sjekker Twitter månedlig, og 28% sjekker Twitter daglig.

6

På YouTube har bare 1 740 000 nordmenn konto, men man må ikke ha konto for å bruke YouTube. Hele 3 127 000, 74% av Norges befolkning, bruker YouTube månedlig eller oftere.

8

Du kan laste ned hele rapporten på Ipsos sin hjemmeside.

Vil du vite mer om bedrifter kan bruke sosiale medier? Sjekk gjerne ut DENNE bloggen.

Ikke nøl med å ta kontakt!

Ylva Overå Hide

Tekstforfatting, rådgivning, og digital markedsføring

Trine Humlen

Performance marketing

Charlotte Stranden Karlsnes

Annonsering

Caroline Mehl Nakken

Community Management og digital markedsføring