Ipsos SOME tracker Q4 2018

av Ylva Overå Hide

Hvert kvartal deler Ipsos Norge tall for bruk av sosiale medier i Norge. Nå er tallene for siste kvartal 2018 endelig ute! Vi har her lagt ved Ipsos sin flotte oversikt. Dette er kult!

Statistikk og illustrasjonsbilder er hentet fra Ipsos sin rapport som du finner HER.

Facebook troner fortsatt øverst med 3 359 000 brukere i Norge, så 81% av Norges befolkning er på Facebook. Det skal likevel nevnes at i Q3 2018 hadde Facebook 3 406 000 brukere i Norge. Så vi ser en liten nedgang i antall profiler.

Snapchat er fortsatt på andre plass med 2 470 000 brukere, noe som betyr at litt under 60% av Norges befolkning har Snapchat. Denne plattformen er spesielt populær blant unge. Snapchat har også hatt en liten nedgang i antall profiler

Instagram kommer hakk i helg med sine De ligger nå på 3.plass med sine 2 157 000 brukere. Vi ser faktisk en liten nedgang i antall brukere på Instagram også.

LinkedIn har 1 177 000 brukere i Norge, men bare 12% bruker denne plattformen daglig. Majoriteten av brukerne (54%) sjekker LinkedIn månedlig. I Q3 2018 hadde LinkedIn 1 158 000 brukere i Norge, så her ser vi en liten oppgang.

Twitter ligger på 5.plass i Norge med 1 005 000 profiler, som utgjør 24% av befolkningen. 40% av brukerne sjekker Twitter månedlig, og 29% sjekker Twitter daglig. Denne plattformen har også en liten nedgang i antall brukere.

På YouTube har bare 1 656 000 nordmenn konto, men man må ikke ha konto for å bruke YouTube. Hele 2 882 000, 69% av Norges befolkning, bruker YouTube månedlig eller oftere. 

Du kan laste ned hele rapporten på Ipsos sin hjemmeside.

Vil du vite mer om bedrifter kan bruke sosiale medier? Sjekk gjerne ut DENNE bloggen.

Ikke nøl med å ta kontakt!

Ylva Overå Hide

Tekstforfatting, rådgivning, og digital markedsføring