Slik kommer du i gang med IGTV for din bedrift

av Kristina Juul Jørgensen

Har du hørt om IGTV? Instagram lanserte nylig en egen TV-kanal i appen. Kan en online TV-kanal være noe for din bedrift? 


Følg disse stegene for å komme i gang!

  1. Du må ha en Instagram-bruker
    Dersom du har en eksisterende bruker for bedriften din kan du bruke denne. Hvis dere enda ikke har tatt i bruk Instagram må du opprette en ny bruker.
    Før du oppretter en profil i IGTV-appen er det lurt å være innlogget på brukeren du skal opprette profilen for.

    Les også: Instagram for bedrifter

  2. Last ned IGTV-appen
    For å ta i bruk Instagrams TV-kanal må du ha IGTV-appen. Dette er appen du publiserer videoene i. Alt du publiserer i IGTV-appen blir synlig på Instagram.

  3. Opprett profil
    Når du har lastet ned appen må du opprette en profil. Dette går veldig raskt om du allerede er innlogget bedriftens Instagram-bruker fra før. For å opprette en profil må du gjennom noen steg, men du slipper utfylling.

  4. Opprett kanal
    Så snart du har opprettet bedriftens profil i appen oppretter du kanalen. Klikk på tannhjulet som ligger ca midt i skjermbildet og velg “Opprett kanal”.

  5. Lag og publiser innhold
    Dette er kanskje det viktigste punktet - lag og publiser innhold. Enhver TV-kanal må ha (godt) innhold for å være relevant. Når du har laget en video (eller flere) laster du opp innholdet direkte fra kamerarullen din. Det er ikke mulig å spille inn videoer direkte i appen foreløpig. Videoene må være i høydeformat (bruk gjerne 9:16 som i Insta Story) og de må være minst ett minutt lange for at de skal kunne publiseres i kanalen din. Du bør legge til tekst som beskriver hva videoen handler om. Er du også admin på bedriftens Facebook-side kan du velge å publisere videoen der også.

Les også: The Bread And Butter Of Digital Content: Video


Kontakt oss