Sosiale Medier i Norge Q2 2018

av Ylva Overå Hide

Ipsos har delt nøkkeltall for bruk av sosiale medier i Norge i årets andre kvartal.

All statistikk og infographics er lånt fra Ipsos.

Facebook troner fortsatt øverst, med hele 3 445 000 brukere. Dette betyr at 83% av Norges innbyggere har profil på Facebook. 83% av de med profil bruker Facebook hver dag. Plattformen er mest brukt av de mellom 18 og 39 år. 

På en god andreplass ligger Snapchat med 2 592 000 brukerprofiler. 92% i aldersgruppen 18 - 29 år har Snapchat. 71% av brukerne sjekker Snapchat daglig.

Instagram har 2 219 000 brukere, noe som betyr at 54% av Norges befolkning har profil. 56% av brukerne er kvinner. Instagram er soleklart mest populært blant unge. 80% av de mellom 18 og 29 år har profil. Den største aldersgruppen etter dette er de mellom 30 og 39 år, men bare 57% i denne aldersgruppen har profil.

Facebook, Snapchat og Instagram er altså de tre største sosiale mediene i Norge nå. Videre kan dere se statistikk for andre populære sosiale medier!

Du kan laste ned resultatene fra Ipsos sin hjemmeside.

Vil du vite mer om hvordan din bedrift kan bruke de ulike plattformene? Ta kontakt!

Ylva Overå Hide

Community Management og digital markedsføring

Kristina Juul Jørgensen

Community management

Trine Humlen

Performance marketing