Enorm medlemsøke

Ved hjelp av målrettet annonsering økte en av våre kunder medlemstallet i kundeklubben sin med over 400%.

Vi driver community management for flere av våre kunder. Vi produserer godt innhold til hjemmeside og sosiale medier, drifter sosiale kanaler og driver kampanjer for kunden. En av våre kunder arrangerte nylig en kveld som skulle være eksklusiv for medlemmer i deres kundeklubb. Dette var det første slike arrangementet, og vi hadde ved oppstart mellom 150 og 200 medlemmer i klubben.

Vi delte informasjon om arrangementet på Facebook, og hadde en konkurranse for å øke medlemstallet. Vi opprettet i tillegg et Facebook-arrangement - dette ble et viktig og godt virkemiddel for markedsføringen. I innspurten til arrangementet kjørte vi ut to ulike annonser som promoterte arrangementet. Begge med innhold som direkte var koblet til innmelding i kundeklubben. Markedsføring av kundekvelden var fokusert på Facebook, og dette var den viktigste kanalen for deling av budskapet.

På dagen for arrangementet hadde kundeklubben godt over 650 medlemmer. De hadde altså medlemsøkning på over 400% på kort tid. Dette var som nevnt den første kundekvelden de arrangerte, så mange var forberedt på lunkent engasjement. Vi har ikke nøyaktig antall deltakere, men det var godt oppmøte og jevn flyt av kunder hele kvelden.

Dette viser hvor stor effekt gode, relevante annonser kan ha. Vil du vite mer om annonsering på Facebook og hvordan vi arbeider? Ta kontakt da, vel!

Ylva Overå Hide

Community Management og digital markedsføring

Olav Sindre Kriken

Digital analyse og strategi